mandag 27. august 2012

Penal til klasse 3c



Storesøster er nå begynt i 3 klasse. Før skolestart spurte hun om ikke jeg kunne sy et nytt penal til henne. Hun elsker å tegne, og lyra blyanter er blitt en stor favoritt. Det er blitt endel blyanter etterhvert, og det gamle penalet var blitt for liten. Storesøster hadde klare meninger om hvordan penalet skulle være. Først av alt så måtte det være lilla. Det andre ønsket var at det måtte være stort og bredt, slik at hun hadde god oversikt over blyantene. Mamma måtte selvfølgelig prøve å oppfylle ønskene, og her er det ferdige resultatet. Navnelapp fikk den også.

Gleden over nytt penal var stor. Penalet gjorde stor suksess i klassen også. Da storesøster kom hjem fra skolen, kunne hun fortelle at nå ønsket alle i klassen penal i bursdagsgave. "Mamma, til og med guttene ville ha, og flere sa at de skulle spørre om de kunne invitere jentene også, sånn at de også kunne få penal i bursdagsgave".

På lørdag var hun i bursdag, og jeg måtte i gang med å sy et grønt penal, da dette er favoritt fargen til bursdagsbarnet. Var først  litt usikker om jeg skulle gjøre dette, men kom frem til at om ikke lenge er det sikkert ikke kjekt å få hjemmesydde ting, så det er vel bare å benytte  sjansen:)

I dag var jeg innom fretex. Jeg har den siste tiden hatt kjøpe stopp, da jeg har alt for mye gjenbruksstoffer som det er. I dag da jeg var i byen, klarte jeg ikke å la være å gå inn. Og der fant jeg fire flotte dynetrekk som jeg ikke klarte la ligge igjen. De har nå hatt en runde i vaskemaskinen, og er nå i tørketrommelen. I morgen skal jeg prøve å få tatt bilder, og vise frem mine siste stoff- kupp:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar