torsdag 13. september 2012

Bruktfunn og enda flere blomsterputer


Jeg har fått tid ved symaskinen igjen, og resultatet er 6 nye blomster puter. Disse er gøy og lage, men jeg tror jeg må ta meg en pause snart, så fremst ikke jeg får inn mange bestillinger da:) For det hadde vært gøy. Putene har funnet vei inn på epla butikken min. Som jeg tidligere har nevnt, er det mulig å kjøpe en direkte fra meg også. Puten vil da bli litt billigere, og koste 200,- i stedet for 220.

Jeg liker å bruke gjenbruksstoffer når jeg syr. Det er miljø vennlig, i tillegg til at jeg har en forkjærlighet for blomster print fra 70 tallet. Jeg er stadig på jakt etter nye stoffer, og det meste har jeg funnet på Fretex butikken som ligger i Breigata her i Stavanger. Stoffene jeg har brukt til putene øverst på bilde er fra en av mine siste handle runder, og jeg har tidligere vist bilde av stoffene her. Så tar du turen til Stavanger, er dette en butikk det er verd å besøke. De har en egen retro avdelinger, der de selger masse flotte kjoler fra 60-70 tallet i tillegg til hushold som gardiner, sengetøy, duker mm. I det siste har de også begynt å selge diverse interiør artikler, og for litt siden kom jeg over en emalje bolle som jeg ikke kunne gå fra. Syns fargen er utrolig flott:)

 Selv om jeg er glad i gjenbruksstoffer, syr jeg innimellom med nye stoffer også. Denne gangen fant jeg frem prikket stoff i lys turkis og småblomstret Tilda stoff. Syns disse putene også ble flotte:)

Denne bloggen var ment å være en måte å dokumentere mine kreative krumsspring. Målsetningen min har ikke vært å få mange lesere, men det at det er noen faste som kikker innom bloggen min syns jeg er kjempe stas. Tusen takk skal dere ha. Jeg har derfor lyst å vise min takknemlighet med å lage en liten give away. Og da blir det mulig å vinne en valgfri blomsterpute. Jeg regner med at jeg lager et innlegg om dette til helgen, hvis det er interesse for det. Hva mener du?
Har du lyst til å vinne en pute?

Ha en flott dag. Klem fra Merete

5 kommentarer:

  1. Jeg har kjempelyst til å vinne en pute, de er så utrolig søte!

    SvarSlett
  2. Jeg vil gjerne vinne en pute. De er så fine. Likte best den svarte og hvite. Lekkert litt uvanlig stoff. D

    SvarSlett
  3. Skal seie du har vore produktiv! Ikkje dumt med eit lite lotteri:)

    SvarSlett
  4. Hei på deg :o)
    Hadde nok ikke takket nei til å vinne en pute hos deg ;o)
    Spesielt ikke en av di 2 første her :o)
    NYDELIGE!!!!

    Og for en hærlig farge på den skålen da, skjønner godt
    at du ikke klarte å gå fra den :o)

    Håper helgen din blir kjempefin!!

    Klem fra Cecilie

    SvarSlett
  5. Superfine puter du har laget :)

    SvarSlett