lørdag 15. september 2012

Loppelørdag



I dag har jeg vært på ikke mindre enn 4 ulike loppemarkeder. Ett av dem begynte klokken 10.00, og de andre tre klokken 11.00. Det ble derfor en kjapp lopperunde, og ikke så mye tid til å krype rund under bordene på leite rundt etter bortgjømte skatter:) Det var mange ute i samme ærend, så det var mange flotte ting som ble snappet rett forran meg. Noen kjekke ting kom jeg alikvel hjem med. En av favorittene er bagen overfor. Tror dette kommer til å bli min nye treningsbag. En ny bambi og en opalinskål til samlingene ble det også.





 Det beste kjøpet når det gjelder verdi var nok dette. Disse tre ga jeg 5 kroner stykker for. De var stemlet under med Familen Pepparson, Anita Nylund og ett nummer. Vel hjemme igjen var det bare  google. Det jeg fant ut er at disse flotte figurene er del av en serie som heter "vår lilla stad", og at de er samleobjekt. På et svensk nettsted, lå disse tre til salgs til den nette sum av 750,-. Jeg syns de minner meg litt om Folklore  serien til Figgjo, og det var nok grunnen til at jeg la mere til dem. Tror de vil passe godt på kjøkkenet sammen med sukkerbøssen jeg har i den serien.

 



Litt til jenten ble det også. Et bingo spill, og flere møbler til barbie huset. Disse møblene er beregnet til terassen. Jeg tror jeg jammen må vise frem huset også en dag. Fant et noe slitt hjemmesnekret barbi hus på finn.no i fjord som skulle gis bort. Etter oppussing fremsto det som nytt, og i løpet av året som er gått, er det blitt fyllt med møbler fra loppemarked og bruktbutikker. Har nok ikke brukt mer enn 3-400 kroner på hele husprosjektet med innbo, og det syns jeg er billig med tanke på hva slike leker selges for nytt. Ja til gjenbruk sier jeg:)




Julen nærmers seg også, så i dag kjøpte jeg også en nissefigurer, to skåler til julens nøtter, og mange søte små flue sopp lys. Flue sopp er en annen ting jeg har forkjærlighet for:)




Sist, men ikke minst, kjøpte jeg en stor rosa kurv, som var veldig praktisk å putte "loppene" oppi underveis. En gammel klokke er også kjekt å ha. Og til slutt et kurv- stativ som etterhvert skal få en runde med sprayboksen. Total pris: 150. Det er til å bli glad av:)
Har du vært på loppemarked i dag, og gjort noen gode kjøp? jeg syns det er så gøy å kikke rundt i blogg-land og se på hva folk har funnet:)

I kveld blir det "skal vi danse" og Taco her i heimen sammen med jentene:) jeg ønsker deg en flott lørdag:)

2 kommentarer:

  1. Så gøy å se dine lekre funn. Likte særlig godt bambiene og nissen. D

    SvarSlett
  2. 4 loppemarkeder på en dag... Det må jeg si høres fantastisk ut.
    Også så mye fint du fant.
    Selv rakk jeg tre forrige helg, men det var ett på søndag og.
    Utrolig gøy med loppis, og er du interressert i gjenbruksstoff kan du jo hive deg med på Give away inne hos meg:)

    SvarSlett