lørdag 17. mars 2012

Loppe-lørdag



I dag har jeg vært på ikke mindre enn tre loppemarkeder, og dronningen av nips har kommet hjem med en rekke "skatter". Eller jeg har faktisk gjort noen gode kjøp i dag.
Første loppemarked ut fant sted 1/2 time utenfor byen, nærmere bestemt på Hommersåk. Et stort loppemarked med gode priser. Det var her jeg gjorde de fleste kjøpenen. Kjekt med loppemarked utenfor byen, for her er prisene mye hyggeligere. Det gikk mye i 5, 10 og 15 kroner. En liten Erik Kold boks til kroner fem kan en nesten ikke si nei til. Eller en helt "ny" piknikk koffert til 15. Kopper og fat var fortsatt innpakket i plastikk. Den skal nok få være med på stranden til sommeren.

Loppemarked nr. 2 fant sted på Gausel. Det beste kjøpet her var sukkerkopp og smørsmelter i Figgjos flotte Daisy mønster. Har hatt lyst å samle på dette servicet, så nå er jeg i gang. Vet at det ikke er like lett å få tak i disse skattene, men som en ivrig loppemarked besøker, dukker det vel mer av dette etterhvert

Siste loppemarked var på Storhaug. Jeg kom rett før stengetid, men fant noen ting her også. Det beste kjøpet var nok muggen fra Figgjo i merke Tor Viking til den nette sum av kroner 10,-. Loppemarked er gøy!

\

 
  

  Messingstakene må nok få en runde med spray maling i pastell eller hvit. Men først skal alle tingene få en runde med såpe og vann :)

4 kommentarer:

  1. Så utrolig mye flott du har funnet! WOW! Loppesesongen er definitivt igang!!

    Takk for kommentar hos meg, så sant så sant, jeg kunn eogså tenkt meg mer fra andre tidsperioder. Ja egentlig mer av alt!!
    Har desverre ikke helt oversikt over norske magasiner, men har du sjekket ut "Samler og antikkbørsen"?

    http://www.bladkongen.no/abonnere-pa-magasinet-samler-og-antikkb%C3%B8rsen.asp

    Kankje dette er av interesse?

    god helg til deg!

    SvarSlett
    Svar
    1. ja, nå er loppesesongen i gang - HURRA ! takk for blad -tips. Det skal jeg sjekke ut neste gang jeg er inniom Narvesen :) God helg til deg og:)

      Slett
  2. Ska sei, 3 loppemarkeder idag. Jeg følger visst ikke med. Men uansett er det ikke lett å ha med baby i den trengselen som er på loppemarkeder....

    SvarSlett
    Svar
    1. Nei, ikke så enklet å ha med så små. Neste helg skal det være loppemarked på Kampen skole, ble jeg fortalt i dag, så da får du en ny mulighet:) Min mann er bortreist, så jeg vet ikke helt om jeg blir å dra eller ikke. Loppemarked er gøy, men jeg drasser som regel mer med meg hjem enn jeg har planlagt:)

      Slett