tirsdag 13. mars 2012

penal til lyrablyanter

I dag skal storesøster i bursdag til en venninne. I morrest spurte jeg henne hva hun hadde tenkt å gi i gave, og svaret var et penal makent til det hun selv har til å ha Lyra blyanter i. Jeg har fri i dag, og tid fremfor symaskinen fristet mer fremfor mer huslige sysler som klesvak og rydding. Mor var derfor lett å be.

Sist jeg sydde et slikt penal, fulgte jeg innstruksene nøye. Utgangspunktet var et mønster jeg fant her. I dag gikk det etter på øyemål metoden, og det var nok ikke lurt, fordi da jeg skulle sy på de runde endestykkene var de for små. Valget sto mellom å sy nye endrstykker eller inprovisere, og jeg endte med det sistnevnte, og endte med et flatt penal. Nå er jeg spent på hva storesøster sier, blir det godkjent eller ikke. Hvis ikke blir det ny sminkepung til mor, og gave fra gavelageret.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar