onsdag 31. oktober 2012

vel overstått fest og nye syprosjekt


Som tidligere nevt skulle vi ha vennefest på lørdag, og jeg kan fortelle at festen ble en stor suksess. Gjestene hadde med seg de lekreste retter, så maten smakte helt fortreffelig. Jeg hadde planlagt å ta bilder av benken når alle rettene var på plass, men tror dere ikke jeg glemte det. Her følger derfor noen bilder som jeg tok før gjestene kom, et ferdig dekket bord, coctail baren og desserten.



Dette er verdens enkleste kake å lage, og så smaker den helt fortreffelig. For spesielt interesserte er oppskriften som følger:

Knus en pakke med safari cookies på et fat. Bland sammen en boks philadelfiost med 150 gram melis, 2 ts vaniljesukker og en pakke kremfløte som er stivpisket. Ostekremen bres uteover de knuste kjeksbitene. Pynt med frukt eller bær. Jeg har for anledningen brukt bringebær og blåbær.

Kjekt å samle sammen venner til fest, og klokken ble fire før de siste gjestene dro hjem.  Merker at det tar litt på å være vertine, så de siste dagene har energien vært helt borte. I tillegg begynte nakken å trøble litt, noe den kan gjøre i stressede perioder. Lysten til å blogge og sy har vært fraværende, men nå er den heldigvis tilbake.  Planen er at jeg i kveld skal få sydd en blomsterpute som er bestillt.
inn til videre kan jeg vise noen av de siste syprosjektene mine som jeg tidligere ikke har vist frem.




En bambipute som nå befinner seg i Moss, og fem stk julestrømper. Jeg hadde planen om ha hive meg på et julemarked her i Stavanger som hvert år arrangeres i et nedlagt bryggeri. Begynte derfor å sy noen julerelaterte varer. Så viser det seg at jeg uheldigvis var alt for sen med å melde meg på som selger. Det ser derfor ikke ut som om det blir noe marked på meg alikevel. Synd det er skikkelig trist. Sånn går det når en grunner for lenge på om en skal tørre å hive seg med eller ikke. Jeg har lagt noen av strømpene til salgs på epla. Hvis de ikke blir solgt, er det stor sjanse for at de havner under juletrærne til noen jeg kjenner











2 kommentarer:

  1. Hei Merete
    Det høres ut som en deilig, vellykket venne-fest! Forstår godt du har vært litt utladet her i etterkant ; )

    Og så fine ting du har sydd! Synd det kanskje ikke blir noe marked, jeg håper at det lykkes å få blitt med allikevel! Ellers får du sikkert solgt de fine tingene du har laget nå som det nærmer seg jul : )

    Ha en fin uke videre!

    Klem Marthe

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk skal du ha Marthe. Har du erfaring med marked? Det høres kjekt ut, men tror nok toget er gått for denne gang. Ønsker deg også en flott uke. Ikke lenge til helgen er her igjen:)

      Slett